Leveransvillkor

Frakt & Leverans 

  • Leveranstid

På Eadl AB strävar vi efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Normal leveranstid tar mellan 1-5 arbetsdagar för produkter som finns i lager. Vi samarbetar med DHL och Postnord som är våra nuvarande transportleverantörer. I händelse av att en produkt inte finns i lager, kan väntetiden vara längre. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Om du beställer flera varor med olika leveranstider, kommer alla varor att skickas i en och samma sändning när samtliga varor har ankommit till vårt lager.

Om det skulle uppstå en fördröjning i leveransen, kommer vi att meddela dig om detta så snart från att förseningen har kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav från kunder gällande leveransförseningar.

 

  • Fraktpriser

Våra fraktkostnader:

Standard frakt: 60 kr
Frakt inom Norrköping: 0 kr
  • MOTTAGANDE AV ORDER

 

Vid mottagande av din beställda vara är det av viktigt att du noga granskar emballaget för att säkerställa att det är oskadat och att antalet kollin överensstämmer med informationen på fraktdokumenten. Vänligen inspektera emballaget tillsammans med postombudet eller speditören och notera eventuella skador.
Om du observerar att ditt paket är skadat, öppnat eller på annat sätt inte intakt, vänligen låt paketet förbli på servicepunkten så att en anmälan kan göras och det kan returneras till oss. Om du hämtar ut paketet själv, var vänlig och rapportera eventuella skador omedelbart inom 48 timmar. Att notera skador vid mottagandet underlättar hanteringen av eventuella reklamationer. Om en vara skulle visa sig skadad i efterhand, så underlättar en notering reklamationshanteringen. Fraktskador bör rapporteras till oss omedelbart för att möjliggöra fortsatt kommunikation med speditören.
Vid hemleverans till din dörr är det viktigt att du är tillgänglig vid mottagandet för att genomföra den tidigare nämnda inspektionen. Eventuella överenskommelser med speditören, såsom att lämna varan utan inspektion eller signering, görs på egen risk.
  • Ej uthämtat paket

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar från det att du har fått din avisering. Efter tre påminnelser kommer paketet att skickas tillbaka till oss. En avgift på 300kr kommer att tas ut för alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagars tid. Denna avgift täcker de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Beloppet kommer att debiteras antingen via faktura eller dras av från den ordersumman som återbetalas efter returen har ankommit till vårt lager.
  • Retur

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp från det datumet du hämtat ut din beställning från oss. Du står själv för hela returkostnaden av din beställning. Om du önskar returnera en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@eadl.se för vidare instruktioner. Följande information skickas med i mejlet: ordernummer, namn på artiklarna du önskar skicka tillbaka. 

För att hantera en skadad produkt, vänligen meddela oss inom 48 timmar med tydliga bilder samt en textbeskrivning angående skadan på info@eadl.se   

  • Krav för att returnera

Som kund är du ansvarig för risken av skador under transporten vid en retur. Därför är det viktigt att varan packas väl och skyddas ordentligt för att undvika skador under transporten.

Varorna ska vara oanvända och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, med alla etiketter och manualer kvar i paketet.

När en vara returneras, påverkas inte fakturan och förfallodatumet påverkas inte. Fakturan ska betalas som vanligt, och vi kommer att kreditera beloppet inom 30 dagar efter att varan har returnerats och godkänts.

Eadl AB ansvarar inte för returer som skickas tillbaka på felaktigt sätt. Vid felaktig retur, är det kundens ansvar för transporten och eventuella skador eller förluster som uppstår under transporten.

Om en retur inte godkänns av oss, kommer vi inte att kreditera dig för varan. Du har dock rätt att få varan återsänd till dig mot fraktkostnaden. Vi rekommenderar att du noga läser igenom våra returriktlinjer och kontaktar vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara för att undvika eventuella problem.